Fotbalové dresy už dávnou nejsou jenom barvy klubu a logo hlavního sponzora. Pro spoustu týmů jsou především vyjádřením sebedůvěry a identity. Proto se před každou novou sezonou těšíme na to, jaké stejnokroje naše nejoblíbenější kluby představí. Ročník 20/21 je plný netradičních designů a vzorů, po kterých bychom třeba před deseti lety pátrali jen stěží. Tohle jsou ty nejlepší z nich.

Real Madrid – 3.

Protože vzorů bude na dresech v tomhle řádku celá řada, nešlo to ani uvést jinak. Třetí souprava Bílého baletu se adidasu náramně povedla.

Juventus – Venkovní

A adidas i podruhé. Tentokrát v podání Juventusu, který bude v čele s Cristianem Ronaldem obléhat cizí stadiony v elegantní tmavě modré. Žádné zvláštnosti, skvěle zvolený tón barvy a povedený detail na rukávech dodá Staré dámě respekt už v tunelu před výkopem.

Manchester City – Venkovní

Tenhle dres mi nejdřív unikl, ale po sledování víkendového utkání ve West Hamu, kam Citizens přijeli v kombinaci černé a bronzové, mi bylo jasné, že v tomhle seznamu nemůže chybět. City mají i díky Pumě, v kombinaci s domácí a třetí soupravou, zaručeně nejlepší trio letošní sezóny.

FC Barcelona – 3.

Udržitelnost není Nike vůbec cizí a dokazuje to i na letošní 3. sadě dresů Barcelony. Ty jsou vyrobené ze 100% recyklovaného polyesteru, a jdou tak fotbalovému světu příkladem v jasně růžové variantě.

SK Slavia Praha – Domácí

Experimenty se nevyhnuly ani české nejvyšší soutěži, konkrétně Slavii, která ve spolupráci s Puma připravila na naše poměry opravdu povedené uniformy. Identitu nejsilnějšího klubu v Praze znázorňuje torso, které je vzorované symboly z Pražského orloje. Výsledkem je tak naprosto nový pohled na dres s více než stoletou tradicí.

Chelsea FC – Venkovní

Chelsea letos zůstává v modré i na venkovních zápasech. Nike se to povedlo díky nevšednímu vzorování a bledě modrému dresu.

Manchester City – 3.

Jak už zaznělo, největší ocenění si zaslouží Manchester City, a primárně jejich třetí zápasová sada. V tomhle případě odkazuje na módní květinové vzory, které si osvojila především manchesterská mládež během šedesátých let.

Jižní Korea – Venkovní

Kromě ligových týmů se ale experimentovalo i v těch národních. Například Jižní Korea bude na venkovní mezinárodní zápasy dojíždět v černobílých soupravách odkazujících na bílého tygra.

Norsko – Domácí

A nakonec Norsko, které letos na domácím dresu Nike zvolilo ledovec. Relevantní, dobře provedené a zapamatovatelné. Co víc si u nároďáku přát?

To je z dnešního sportovního okénka všechno. Nezapomeň prozkoumat další články na našem blogu. Přečti si třeba o naší nové udržitelné značce Veja.