Posted on by Honza NosekCategoriesTipy

Existuje ještě vůbec trend? Ačkoliv sám se snažím razit filozofii, že spíš ne, reality check mě často přesvědčí o opaku. A realita se nemýlí. Na základě podrobného pozorování, scrollování feedy na Instagramu, rešerše na módních webech a troškou vlastního názoru ti přináším seznam 4 letních trendů pro letošní rok, které zahýbou s obsahem tvého botníku a zatřesou se skříní.

Outdoorová estetika

Covid nám přece jenom přinesl i něco krásného. Jeden můj kamarád říká, že vzestup outdoorové estetiky ve městech (i mimo ně) souvisí s tím, že během lockdownu spousta lidí nakoupila obří množství outdoorového oblečení. Plán byl jasný – jakmile se situace zlepší, oblečeme to na sebe a vyrazíme do terénu. Jenže velmi rychle se tenhle plán proměnil v návrat do reality, která z časových (nebo lenivých) důvodů pokračovala v našich životech tam, kde jsme je před Covidem nechali. A tak lidi začali nosit svůj outdoorový gear v ulicích. Ať už téhle teorii věříš, nebo ne, jedno je jisté. Kromě lidí na vlnu přírodních barev a stahovacích pásků najely také nejpopulárnější značky – díky tomu ve svých ulicích pořád častěji uvidíš to, čemu někteří říkají gorp-core, jiní městská turistika nebo techwear. A léto nebude výjimka.

Otevřená obuv

Než mě vyhrotíš, že pantofle a nazouváky přece nosíme v létě všichni a pořád, na chviličku mě vyslechni. Už od doby, co nás Kanye West seznámil s fenoménem Yeezy Slides, stále víc značek začíná svojí nabídku obohacovat o vlastní kolekce pantoflí, které se na vlně Kanyeho hypu chtějí svézt. V souvislosti s tím začalo mnohem větší množství lidí objevovat, že hodit tenisky za hlavu občas má smysl a že otevřená obuv je nejen extrémně příjemná, zdravá, ale hlavně že může dobře vypadat. Proto letos najdeš vlastní kolekce Slides-like pantoflí v každém druhém řetězovém obchodě. V našem případě to znamená zatím nejsilnější sezónu pro ortopedické Birkenstock, nebo třeba Crocs, jejichž relevanci zvyšují také spolupráce s globálními hvězdami. Vedle nich nechybí ani každoroční klasiky od tvých oblíbených brandů. A všechno pohromadě to najdeš na Footshopu.

Y2K Fashion

Hashtag #Y2K byl v loňském roce jedním z nejpopulárnějších tagů světa. Souvisí především s „módou nultých let“, která se vyznačovala nízkým pasem, velkými skate sneakers aka chleby, malými kabelkami, techno brýlemi, rovnými kšilty, baggy střihy a celkově tím, co se ti vybaví, když se řekne Spice Girls. Proč právě Y2K? Pojem pochází z globálního fenoménu z přelomu milénií, spočívajícího v hrozbě, že přestanou fungovat softwareové systémy. Důvodem bylo, že v rámci šetření operační paměti se letopočty v programech zapisovaly pouze dvěma koncovými čísly – 97, 98, 99, … A najednou přišla „nula“, kterou systémy nedokázaly odlišit od roku 1900 a hrozila velká systémová katastrofa. Všechno se ale nakonec zažehnalo nejen díky obřím investicím do prevence problému, ale možná i díky pozitivnímu vibu, který tehdy aktuální Y2K fashion vyzařovala. Teď je zpátky, silnější než kdy předtím.

Barbie Core

Na závěr i jedna nutná předpověď toho, co zatím neregistrujeme jako aktuální trend, ale to se může velmi rychle změnit. V červenci přistane do kin dlouho očekávaný film Barbie, který s sebou přinese největší hvězdy stříbrného plátna oblečené v estetice od Mattela. Právě zmiňovaná Y2K Fashion představuje pro Barbie Core skvělou předehru. Pro módu „nultýs“ představuje Barbie Core svým způsobem expresivnější upgrade, který dříve nebo později potká většinu trendů. Krátké sukně, barevné kalhoty, vysoké boty, vyladěné účesy a růžový pohled na svět už brzy zahalí i naše ulice. K dokonalosti už bude chybět snad jen Cadillac. Tak buď ready!


Mimochodem, o trendech nejen ve streetwearu jsme se bavili v novém díle sneakers podcastu Botník. Pokud jsi ho ještě neslyšel nebo se s ním setkáváš úplně poprvé, určitě to naprav:

Wholesome ig