Monika pochází z Olomouce, kde i bydlí a přestože je typická Hanačka, hodně pendluje mezi Prahou a Zlínem. S upcyclingem začala už před třemi lety, když s kamarádkou prolézaly kontejnery zlínských továren. Nyní studuje již poslední ročník designu obuvi na Univerzitě Tomáše Bati.

Jak bys popsala svůj styl?

Těžko se mi to popisuje, ale ráda pracuju s čistými geometrickými liniemi. Taky mám ráda netradiční materiály a nové střihy. Snažím se svoje nápady obtisknout jak do streetwearu, tak i do elegantních návrhů nebo jejich kombinace. Okolí o mně tvrdí, že už mám svůj rukopis a že jsem velká puntičkářka.

Jak vypadá tvoje dílna?

Hrozně vtipně. Je v průjezdu venkovské usedlosti mých prarodičů. Je to taková selská místnost, do které jsem časem natahala spoustu ručního nářadí, regálů a materiálu. A taky dva těžké desítky let staré Baťovské stoje, které tam dělají  po nocích pěknej hluk. Naštěstí je většina sousedů už nahluchlých a moc mi fandí. Jsem tam asi nejvíc doma.

Máš nějaký speciální postup na rozebrání bot?

Je to celkem intuitivní proces. Záleží, co z nich chci dostat, jak jsou řešené a taky jaké je jejich poškození. Ale obecně platí, že začínám od podešve.

Jaká je největší výzva při rozebírání?

Tady neexistuje „znovu a lépe“. Člověk musí skalpelem říznout správně a pokud ne, může návrhy hodit do krbu.

Co chceš vytvořit z reklamovaných bot?

Loni jsem se pustila do interiérových doplňků, tak je letos asi vynechám, i když se mi to moc líbilo. Pracuju naneobvyklých módních doplňcích a taky na ochranných pomůckách. Uvidím jak se mi to povede.

Co tě ve tvém oboru nejvíce baví?

Možná to zní jako cliché, ale u mě to tak je. Nová výzva s novým nápadem, řešením nebo materiálem. Miluju, když se můžu postavit technickému oříšku. Nevýhodou je, že občas vymyslím něco super, ale jakmile to dokončím, letí to do kouta a už se mi k tomu nechce vracet. To je někdy fakt škoda.

Jaký je tvůj sen do budoucna?

Mým snem je určitě pořádně rozjet spolu s přítelem vlastní dílnu a designové studio. Chtěla bych dělat produkty od návrhu až po samotnou realizaci. Už se tomuto odvětví oba nějakou dobu věnujeme, ale zatím šlo jen o menší zakázky.

Footshop je neustále se rozvíjející médium, které spojuje kultury, subkultury, skupiny i jednotlivce v jednu velkou rodinu, jejíž společnou láskou je láska k teniskám.