Negativ už bylo o roce 2020 napsáno mnoho, jenže pod rouškou (mrk mrk) všech špatných událostí, se nám ve Footshopu podařila řada úspěchů, na které budeme v dobrém vzpomínat ještě dlouhé roky. Tohle je výběr nejlepších momentů Footshopu za uplynulých 12 měsíců, tak si je spolu s námi připomeň.

Ke všem zmíněným tématům najdeš na našem blogu podrobné články.

Prémiové značky

Hned na začátku roku jsme náš sortiment obohatili o několik prémiových brandů, které jsme se na Footshop dlouho snažili dostat. Úspěch jsme slavili s brandy jako Heron Preston, Raf Simons nebo Helmut Lang, které jsou na poli high-end streetwearu dlouhodobě na úplné špici.

O řadě návrhářů jsme napsali zajímavé články, takže pokud tě zajímá příběh jmen jako Raf Simons, Samuel Ross, Kenzó Takada či Heron Preston, náš blog se o ně rád podělí.

Footshop local artist collections

Během roku jsme spustili také projekt Footshop Local Artist, prostřednictvím kterého jsme vytvořili kolekce s umělci z měst, ve kterých vlaje vlajka prodejny Footshopu. Začali jsme v Praze s Tomášem Třeštíkem a Jozefem Dianem z Life is Porno.

Poté jsme se přesunuli do Budapešti, kde jsme zpomalili ve spolupráci s The Goods. Local Artist kolekce výrazně zbrzdil onen neposedný virus, ale všechny plánované releasy vám budeme chtít dopřát během roku 2021.

O pražském vydání se dočteš zde a detaily o kolekci z maďarské metropole najdeš tady.

Lego na Footshopu

Zavzpomínat na bezstarostné časy, složit si domácí dekoraci a u toho relaxovat. Lego milujeme všichni, a jelikož byl uplynulý rok hodně o objevování nových obzorů, na Footshopu jsme přivítali také kusy téhle legendární stavebnice. Většina sběratelských kousků je právě teď vyprodaná, ale pokud chceš jó speciální lego i ty, sleduj online naší lego kategorii – brzo se dočkáš.

Proč jsme přidali Lego na Footshop, se dočteš tady.

Nike Offline Zen Box

Během karantény se z našich domovů neplánovaně staly školní třídy či kanceláře a pomalu jsme začali zapomínat, že být doma znamená především být offline a relaxovat. Ve spolupráci s Nike jsme připravili vlastní box k pantoflím Nike Offline, který se dá během několika chvilek proměnit v zenovou zahrádku.

Přečti si víc o kampani GO OFFLINE v tomhle článku.

Nike x Off-White Air Rubber Dunk

Na naší platformě Releases se konají raffly o ty nejlimitovanější tenisky. Během podzimu jsme také vůbec poprvé vydávali tenisky ze spolupráce Nike x Off-White. Byla to silueta Air Rubber Dunk University Blue, která vycházela exkluzivně v Evropě a v Česku a na Slovensku jsme byli jediní, kdo měl tuhle blyštivé kolabo na skladě.

Detaily o celé kolekci letošních Air Rubber Dunk najdeš tady.

Footshop x Retrosuperfuture

Naše ručně dělaná dvojice brýlí, kterou jsme vypustili v rámci spolupráce s italskou značkou Retrosuperfuture, během krátké chvíle zaplavila internet. Naneštěstí nešlo tak úplně o samotný produkt, ohlas vzbudila především s ním spojená kampaň Connection. Tisíce komentářů během krátké chvíle zaplavily náš post na Instagramu, který zobrazoval lásku mezi dvěma muži. Na chvíli jsme se tak myšlenkově ocitli v roce 1720, ale vysoký ohlas u známých osobností a vyvolané diskuze na téma svobody orientace či vyznání jen potvrdily, že podobné projekty mají smysl a Connection to rozhodně nekončí.

Víc o brýlích a samotné kampani si přečteš tady.

adidas x Footshop Superstar ‚Blueprinting‘

Největším produktovým highlightem roku 2020 byla bezpochyby naše první spolupráce s adidas na vlastní tenisce. 50 let legendární siluety Superstar jsme oslavili pomocí nehmotného dědictví UNESCO v podobě tradiční techniky modrotisku. Výsledkem byla unikátní model Footshop x adidas Superstar ‚Blueprinting‘, který jsme po dlouhých letech práce dotáhli do úspěšného konce.

Přečti si o téhle události roku víc v tomhle článku.

Footshop upcycling project

Hledali jsme způsoby, jak udržitelně nakládat s poškozenými a reklamovanými páry bot. Mimo jiné jsme založili třeba Footshop Upcycling Project 2020, v rámci kterého jsme ve spolupráci s mladými umělci a návrháři vdechli nový život teniskám, které by jinak skončily ve spalovně.

Víc o našich udržitelných aktivitách najdeš tady, detaily o Upcycling Project 2020 potom v tomhle článku.

Nová vizuální identita

Změnili jsme se navenek, posunuli uvnitř. Po devíti letech ve hře jsme se oficiálně dopracovali k nové vizuální identitě. Zamávali jsme legendární tenisce naplno se ponořili do budoucnosti v jedinečném hravém prostředí z dílny Studia Najbrt. Kouzlo nové vizuální identity, se už po dvou měsících od implementace ukázalo v řadě našich výstupů, a my jsme tak za tenhle krok nesmírně rádi.

Víc o naší nové vizuální identitě od Stuida Najbrt se dočteš v tomhle článku.

To nejlepší z rafflů

Na Releases jsme během roku 2020 uspořádali raffle zhruba o 150 tenisek, a to ještě nejsme u konce. Kromě světově nejočekávanějších releasů jako třeba AJ1 Dark Mocha, obě letošní spolupráce Seana Wotherspoona a taky desítky Yeezys jsme vydali i několik párů ‚Footshop exclusive‘. Buď těch největších momentů příští rok také a sleduj pravidelně Releases.

Nakonec chceme poděkovat za přízeň tobě a všem lidem, nebýt kterých bychom si o takovémhle článku mohli nechat jen zdát. Doufáme, že se budeme pravidelně vídat i během roku 2021, snad i jinak než jen online. Tak do něj hlavně nezapomeň vkročit správnou nohou – obutou.