Značka A-COLD-WALL* vznikla v roce 2015. Už v té době ale tehdy 22letý Samuel Ross věděl, co to obnáší vést vlastní prémiový brand. Tři roky před tím, než jeho první produkty spatřily světlo reflektorů, byl Ross na stáži u Virgila Abloha, legendárního zakladatele značky Off-White a art directora mužského oblečení v Louis Vuitton, který letos prohrál boj s rakovinou. Čím ostříleného módního guru a svého pozdějšího mentora tenkrát mladý designér zaujal? To a mnohem víc zjistíš níže v článku, který ti nastíní příběh prémiové módní značky A-COLD-WALL*.

Netradičně působící název A-COLD-WALL* odkazuje na myšlenku studeného povrchu, který je společným jmenovatelem pro všechny sociální třídy. Například mramorové kolonády a strohé obecní lešení vyvolávají u dvou diametrálně odlišných skupin obyvatel úplně stejné pocity. Právě vzhled kolekcí ACW*, který může navzdory vysoké cenovce působit tak trochu dělnicky, je tím prvkem, který pomáhá nacházet a zkoumat rozdílné a sjednocující faktory mezi třídami v rozmanité společnosti dnešního světa. Podle slov Rosse A-COLD-WALL* zjednodušeně řečeno představuje koncept těchto myšlenek ve stravitelné formě. 

První zásadní zkouška čekala mladého Samuela už v útlém dětství. Prostředí Brixtonu a později Northamptonu, kde vyrůstal, nebylo pro potenciálně úspěšného aspiranta v módním průmyslu to pravé. I proto upřednostnil cestu studia grafického designu v Leicesteru. To v konečném důsledku nebyl žádný krok vedle. Hned po škole totiž Ross nastoupil do grafické agentury, a právě díky svým výtvorům v ní si jej všiml módní guru Virgil Abloh. „Samuelova génia jsem objevil na jeho Instagramu po zhlédnutí prvních zhruba šesti obrázků na profilu. Musel jsem mu okamžitě napsat.“ A stalo se. Zničehonic měl tak začínající Off-White prvního stážistu, který pracoval přímo s Virgilem na projektu, jenž měl už velmi brzy udělat obrovský vítr ve světě módy.

Tento pozitivní přístup k mladým talentům v budoucnu přejal i sám Ross. „Trávím hodně času s dětmi, které u mě nejsou přímo na stáži, ale zásobují mě svými nápady a postřehy. Důležité totiž je, neuzavřít se v kreativním procesu před zbytkem světa, ale růst a sdílet se společně s ostatními,“ řekl v rozhovoru pro GQ.

Od roku 2015 se z A-COLD-WALL* stala etablovaná značka. Během nich nezmizela původní inspirace v britské pracující třídě ani ruční práce z obnovitelných materiálů. Samuel Ross za tu dobu zaznamenal řadu prestižních návrhářských úspěchů, mezi které patří například ocenění od British Fashion Council nebo účast ve finále soutěže mladých návrhářů LHMV Prize. Co se naopak změnilo, je počet módních přehlídek a akcí, se kterými je brand A-COLD-WALL* spojen. Jejich číslo stále roste, stejně jako popularita značky a poptávka po nových kolekcích. Ty nejnovější ready-to-wear najdeš právě na Footshopu.

A-COLD-WALL* najdeš nově také na Footshopu. Tak nezůstaň jen u čtení, a pociť na vlastní kůži příběh, myšlenku a filozofii, kterou reprezentuje značka A-COLD-WALL*.

Wholesome ig