Někdo má Výměnu manželek a Masterchefa, já mám TikTok. Aplikaci, sociální síť, kde lidi z celého světa točí až 60 sekundová videa. Ta občas dávají, občas nedávají smysl. Je to moje guilty pleasure, u kterého jsem dokázala strávit i 6 hodin za den pouhým scrollováním videi, aniž bych sama někdy něco natočila. Dovolte mi, abych vás vzala do tohoto malého zákoutí, které dřív bylo známé pod názvem Musical.ly.

Co je TikTok?

Myslím, že netřeba dlouze představovat, protože díky českým osobnostem jako Adam Kajumi nebo Mína o TikToku už pravděpodobně slyšel každý. Jedná se o mobilní aplikaci, se kterou můžete vytvářet 3 až 60 sekundová videa, obvykle na hudební poklady už přednastavené nebo vlastní. 

Ani u této aplikace neděláte při registraci test soudnosti nebo inteligence, proto i tady najdete úplně kohokoliv. Dvanáctileté holky, co si myslí, že budou Charli D’Amelio (k ní se ještě dostanu) i čtyřicetileté maminy, co chytly druhou mízu. Případně dcery i mámy na jednom účtu. Roztomilá zvířátka, mývaly a vačice v popelnicích i mimo ně, make-up artistky, Olgu Lounovou, Američany z trailer parku, Britky, lidi, co doopravdy něco umí, tanečníky, TikTok tanečníky a v neposlední řadě i Indy.

@thatbluedodge

##familyday ##afterthefunction ##fyp ##foryourpage ##petlover ##foryou ##drunk

♬ Moon – Kid Francescoli

Cílem každého TikTokera je dostat se na For You je page. To je ta stránka, u které nekonečně dlouho scrollujete, abyste všechny viděli. Jakmile je tam, má šanci, že dostane spoustu srdíček, tedy liků, případně získá clout a stane se z něj Charli D’Amelio (fakt se k ní hned dostanu). Aby se TikToker objevil na For You page, tak pro to musí udělat pár věciček – být aktivní, točit trendy nebo udělat něco, z čeho prostě bouchne hlavička.

Hype House

Když si porovnáte TikTok za oceánem s tím českým, tak zjistíte, že to je naprosto něco jiného. Jak contentem, tak podáním. Důkazem toho je Hype House, který vznikl minulý rok v prosinci a najdete ho v Los Angeles. Obrovské panské sídlo sdružuje původně 19 nejprobíranějších TikTokerů z US, kterým většinou není ani 18. Bydlí tam skoro všichni na full-time.

Hype House, a content creator collective, has 19 members, many of whom are pictured here. Back row, from left: Calvin Goldby, Chase Hudson, Avani Gregg, Ryland Storms, Wyatt Xavier, Dixie D'Amelio, Patrick Huston, Daisy Keech and Charli D'Amelio. Front row, from left: Nick Austin, Tony Lopez and Addison Rae.
zdroj: nytimes.com

Mezi členy patří například Chase Hudson, který jako sedmnáctiletý Hype House společně s youtuberem Thomasem Petrou založil, Addison Rae, Alex Warren nebo právě Charlie D’Amelio, která je zároveň nejmladším členem. Pochází z Connecticutu a je ve znamení Býka.

Předpokládám, že ji ale v horoskopu nepsali, že v 15 letech bude mít 41,3 milionu sledujících a 2,5 miliard liků. Že na Super Bowlu si zatancuje vedle Jennifer Lopez, bude hostem v show Jimmyho Fallona nebo se stane brand ambassadorem Dunkin Donuts. To všechno ani ne za rok tancování na TikToku ve svém pokoji a díky jednomu videu, které jí vystřelilo nahoru.

TikTok, který proslavil Charli
@charlidamelio

i got to dance with my idol @jlo and do the ##jlosuperbowlchallenge ##touchdowncelebration for ##superbowlliv !! thank you so much @nfl

♬ original sound – charlidamelio

India of TikTok

Že Indie dělá na internetu jiný věci není vůbec žádné tajemství. Dělá jiný věci na Facebooku, Instagramu a začala je dělat i na TikToku v momentě, kdy ho obejvila. To samozřejmě není myšleno vůbec nijak špatně. Je to stejné, jako že USA má Hollywood a Indie zas Bollywood.

@saeedrehman2019

@villain23705👈 ##foyoupage ##1m ##foryou ##khankhan2k ##saeedrehman2019 ##illu ##illu ##100klikes ##ahlla ##ahlla ##ahlla ##sexto Lab pe aati Hai Dua banke tama

♬ original sound – raahidk1

Je to i o make-upu

Jak už jsem zmiňovala, tak důležitou roli na TikToku hraje i makeup. Buď jste Britka s typickým “British” líčením a paroduje vás celá síť nebo jste make-up artistka, která se z 20 minutových tutoriálů na YouTube uskromnila do 30 sekund krát několik videí, ve kterých zvládne obsáhnout tutorial, transition, nějaký ten trend a něco si nechá v draftech na horší časy.

@abbyrartistry

i said 👿 ##foryou ##foryoupage

♬ Deviltown by Cavetown – henniesol

Footshop dodává tenisky a kulturu okolo

TikTok samozřejmě není platformou pouze pro soukromé osoby, ale svoje místo si na něm našly i brandy a Footshop samozřejmě není pozadu. Koukni se na náš kanál, o který se stará Tomáš Paťava a Lija. Jejich videa samozřejmě nejsou jenom o tom, co jsme zrovna naskladnili. Většinou se opírá právě o trendy, které se opírají o kulturu, kolem které se každý den motáme.

@footshop_official

A je to v suchu! S novými Converse MC už vždy a všade. 😜 ##foryou ##converse ##footshop ##chtistmas ##foryourpage

♬ Fuck It up (feat. Yg) – Kamaiyah (feat. Yg)
@footshop_official

Enjoy the 90s vibe with new collection by Vans & Sandy Liang 🤯 ##vans ##footshop ##xyzcba ##foryou ##kicks ##thepopup ##fashion ##outfitideas ##90s

♬ original sound – jqdq

Určitě zkoukni i profil Giancarla Purche, který tě ve videích bude zásobovat různými hype věcičkami ať už teniskami nebo doplňky merche od Travise Scotta.

Pokud si někdy přemýšlel o kariéře na TikToku, teď je ten správný čas. Možná se ti povede vymyslet novou choreografii, kterou pak Doja Cat použije ve svém videoklipu, nebo budeš jenom propagovat pánské holítko. Tak jako tak zabiješ dost času, až se budeš učit Renegade. Všichni dělají Renegade.

Pokud si ale TikTok ještě nikdy neotevřel, tak pamatuj, že to je ten šuplík, který by měl zůstat zavřený. Nikdy nevíš, co v něm najdeš.

Tereza Jednička
Follow mei

Tereza Jednička

Brand Specialist at Footshop
je mi 23
Tereza Jednička
Follow mei
Tereza Jednička

je mi 23