Jedním z důvodů, proč se Footshopu od samých začátků v roce 2011 dařilo, byla nepochybně připravenost trhu. Nestalo se tak ale samo od sebe. Zásluhu na tom má především původem ostravský obchod Queens, který v Česku tvoří nám blízké hodnoty už od roku 2003. Téměř plnoletý lovebrand v podobě Q na zeleném pozadí se teď oficiálně stává součástí Footshopu. Pro ikonický obchod to ale neznamená konec, protože i přes zuřivé bzučení detektoru klišé, se těšíme na nový začátek, který nás společně dovede mnohem dál.

„Od vzniku firmy jsme Queens považovali za inspiraci a nejvýznamnějšího konkurenta. Velmi se těším, že po letech férového konkurenčního boje spojíme síly, budeme se společně rozvíjet a učit se od sebe navzájem,“ říká zakladatel a CEO Footshopu Peter Hajduček. Za novou akvizicí stojí především rozšíření sortimentu. Footshop se bude zaměřovat na silnější profilování jednotlivých značek jako ‚tier zero‘ prémiový koncept, zatímco Queens zůstává odborníkem na streetwear v rámci profesionálního přístupu ke všem jeho kategoriím.

Půl roku připravovaná akvizice staví před zakladatele Footshopu výzvu: „Queens je známá a důvěryhodná značka, kterou vnímáme jako velkou hodnotu. S velkou úctou budeme přistupovat k dalšímu rozvoji značky ve spolupráci se současným marketingovým týmem Queens,“ říká Peter Hajduček s vědomím, že každá značka bude mít vlastní identitu a strategii. Protože do budoucna neplánujeme prosazovat pouze Footshop, ale těžit ze silných stránek obou firem.

Děkujeme, Lenko

Spojení dvou největších konkurentů na českém trhu je především životním krokem pro Lenku Ondruchovou, která stála v čele Queensu 17 let. Během nich vytvořila silnou komunitu fanoušků, hudebníků a dalších umělců, kteří se za pouhými kusy oblečení či páry bot, naučili vidět také přidanou hodnotu a někdy až neuvěřitelné příběhy.

„Mám radost, že se spojují dva silné a unikátní lokální brandy. Dlouho jsme byli kvalitními konkurenty a naše inspirace byla oboustranná. Footshop teď využije silné stránky obou firem pro progresivní budoucnost. Věřím, že Queens tým bude přínosem i pro Footshop, který se díky akvizici rozrůstá o další nadšence pro tenisky a hlavně streetwear. Já osobně se těším po 17 intenzivních letech na čas s rodinou na horách a pouštím své skoro dospělé Queens baby do světa,“ říká Lenka, která dokázala vybudovat streetwear lovebrand v době, kdy šlo v Čechách o slovo streetwear zavadit maximálně na internetových fórech.

Společná budoucnost

Plán pro následující měsíce je podle Petera jasný. „Začneme hledat synergie v provozu, sdílet si navzájem know-how a využívat to nejlepší z obou firem. Queens bude expandovat do zahraničí po vzoru Footshopu. Obě značky budou nadále fungovat samostatně a oslovovat vlastní cílové skupiny.“ S tím se pojí také hledání nových pozic, včetně nového CEO Queensu, kterého do té doby zastoupí Peter Hajduček a Martin Katzer, COO Footshopu, pro nějž jde zatím o největší krok za dobu působení ve Footshopu: „Akvizici vnímám jako navázání skutečného partnerství, které je o spolupráci Footshopu a Queensu, o sdílení know-how a učení se od sebe navzájem. Naším hlavním záměrem je maximálně podpořit růst Queensu, zachovat ducha a kulturu společnosti a udržovat a rozvíjet silnou značku Queens.“

Odpověď na tu nejdůležitější otázku už naťukly předchozí řádky, tedy že Queens zůstává Queensem. Rebranding prodejen ani loga obchodu s téměř dvě dekády dlouhou historií není v současnosti tématem. „Co se týče vizuální nebo komunikační stránky Queensu, všechno zůstává. Kupujeme hodnotnou značku a chceme ji rozvíjet,“ doplňuje Peter.

Novou akvizici bereme zároveň jako velký závazek kultuře i současným zákazníkům Queensu. Vítáme vás do rodiny a nemůžeme se dočkat, až se konečně setkáme na nějakém eventu, které vždy patřily do výkladní skříně obou našich firem.