V seriálu Meet the Crew ti představujeme jednotlivé členy Footshopu, specialisty ve svém odvětví, kteří se každý den starají o chod našeho obchodu. Dnešním hrdinou je Jose Perez, jediný Španěl v naší kanceláři, který plní vysoce důležité poslání – je kurátorem výběrové selekce, která se objevuje na našem webu a v obchodech. Přečti si jeho inspirativní příběh.

Kde jsi vyrůstal a jak jsi se dostal do Footshopu?

Pocházím z Madridu. Když jsem dostudoval, rozhodl jsem se přestěhovat do Londýna, kde jsem nějakou dobu dělal číšníka – do doby, než jsem dostal pracovní nabídku v Praze. Tehdy ještě bohužel nebyla z Footshopu, ale po třech letech v hlavním městě České republiky to přišlo, a já neváhal. Naštěstí po mně Footshop nevyžadoval znalost češtiny, a byl dostatečně crazy mě i přes to přijmout. A dneska už je to tři a půl roku, co pracuju v nejlepším (nejen) sneaker storu.

Co tě přimělo rozhodnout se právě pro Footshop?

O sneakers a streetwear kulturu se zajímám už hodně dlouho. Dodnes si pamatuju svoje období extrémně baggy kalhot a XXL triček. Jakmile jsem měl první práci a první peníze, začal jsem sbírat tenisky. No a logicky první věc, kterou jsem udělal po přestěhování do Prahy, bylo hledání obchodů s teniskama – a hádejte, který se objevil jako první. Footshop jsem proto poznal nejdřív jako zákazník a když jsem viděl, že hledá nové lidi do týmu, tak jsem se nepotřeboval rozmýšlet dvakrát.

José v roce 2013

Na jaké pozici jsi nakonec skončil?

Jsem součástí týmu nákupčích. Rozhodujeme o tom, jaké tenisky a oblečení budeme ve Footshopu prodávat. Jsme v kontaktu s různými značkami a společně se snažíme tvořit tu nejlepší nabídku produktů pro naše zákazníky.

S jakými značkami konkrétně spolupracuješ?

Specificky jde o New Balance, Reebok, Asics, Patta, Puma, Timberland, On, Under Armour, Hoka One One a Karhu. Takhle k dnešnímu dni, jinak historicky mi jich pod rukama prošlo ještě mnohem víc. Se svým aktuálním seznamem jsem hodně spokojený, máme se značkami skvělé vztahy a taky mi pomáhá, že jsem velké množství jejich produktů znal ještě před nástupem na svojí aktuální pozici.

Šlo to takhle hladce od začátku? Jaký byl tvůj první den ve Footshopu?

Těžko se mi na to vzpomíná, přece jenom už je to dost dávno. Každopádně si vzpomínám na hodně pohodových Čechů a Slováků, kteří byli hodně vstřícní, milí a taky skvěle oblečení. Od prvního dne se mezi nimi cítím dobře. Spoustu srandy si užijeme zejména když se snažím mluvit česky. Nejen za to je mám fakt rád.

Střetlo se tvé pracovní očekávání s realitou?

Naprosto. Navíc ten pocit, kdy je vaše práce vidět a odráží se třeba v tom, co přesně zákazníci nakupují a co nosí na ulici, je k nezaplacení.

A jak vypadá tvůj den po tom, co v práci zaklapneš počítač?

Snažím se chodit do posilky, ale musím přiznat, že se mi to nedaří tak často jak bych rád. Rád trávím čas se svými přáteli, zajdeme na jedno nebo na tři výborná česká pivka, a po večerech chodím na procházky se svým psem, což mám úplně nejradši. Obzvlášť, když je hezké počasí. Čas od času si samozřejmě jen lehnu na gauč, objednám si jídlo a koukám na „The Office“ nebo si čtu nějakou knížku.

Máš nějaká konkrétní místa v Praze, která bys doporučil?

Bydlím kousek od Petřína, proto tady trávím nejvíc času a mám to tu moc rád. Je tam velký park a spousta psů, se kterými si ta moje ráda hraje. Když mám čas, rád zajdu na Letnou nebo do Riegrových sadů, kde je úžasný výhled na Prahu. Nakonec musím ještě zmínit Modřanskou rokli, což je spíš les než park, kde to má Moca úplně nejradši.

Zpátky ke streetwearu, kolik máš doma párů tenisek?

Upřímně? Ne tolik, kolik bych chtěl. V Praze mám mezi 60 a 70 páry bot, ale několik jich je rozkousaných od psa a některé navštívily až příliš míst a večírků, takže už se moc nosit nedají, ale jsou pro mě symbolem skvělých vzpomínek. V Madridu mám dalších zhruba 40 párů. Ty jsou většinou v dobré kondici, ale tím, že dělám ve Footshopu, člověk se při denním kontaktu s novými teniskami udrží jen těžko. A tak moje kolekce pořád roste.

Když už jsi načal rozšiřování kolekce, co byl tvůj nejlepší cop přímo z Footshopu?

Těžko říct, ale určitě to budou nějaké z mých retro Jordans nebo nějaké AM1s. Především kolaba s Concepts nebo Travisem Scottem.

Na čem ve Footshopu právě teď děláš?

Ujišťuju se, že jsme kompletně ready na zimu a nadcházející akce – hlavně co se týče nabídky produktů. Vánoce se blíží a my musíme mít dostatek dobrých kolekcí. Zároveň se připravujeme na prodej i v příštím roce a úzce spolupracujeme s našimi obchody a marketingovým týmem na přípravě dalších kampaní.

Co v práci posloucháš, aby ti to všechno šlo líp?

Nejčastěji poslouchám rap. Hlavně americký, britský a nezapomínám ani na ten španělský. Ale není to jen o rapu. Občas si rád poslechnu salsu, a když se mi stýská po domově, dám si nějakou rumbu. A málem bych zapomněl, poslední měsíce si ujíždím na podcastech.

Kde se vidíš za pět let?

Chtěl bych, aby Footshop pořád rostl a já mohl být jeho součástí. Chci být u onboardování nových značek a dalších velkých projektů, které do budoucna chystáme. Zároveň si přeju, aby Footshop rostl také ve Španělsku, to je takové osobní přání. Kromě toho mám i několik svých projektů, které chci do budoucna zkombinovat se svojí prací.

Věřím, že se to podaří! A pár slov na závěr?

Přeju si, ať i nadále píšeme historii. Společně.

_

Pokračuj v seznamování se s Footshop Crew a přečti si rozhovor s Radimem Stezkou, který šéfuje našemu brandovému oddělení.