Modely bot Michaela Jordana symbolizují jedny z nejikoničtějších bot vůbec, ale i jednu z nejúspěšnějších spoluprací značky Nike. Některé barevné kombinace se i po několika letech od uvedení na trh prakticky okamžitě vyprodávají. Vydání prvních retro Jordanů ale zdaleka nebylo tak úspěšné, jak by se mohlo zdát.
Kdy se Nike vůbec rozhodlo poprvé znovu vydat některé Jordanovy modely a proč? V roce 1993 Michael Jordan šokoval celý svět, když po výhře svého třetího titulu NBA ukončil basketbalovou kariéru. Nike se tedy rozhodlo, že s Jordanovou linií bude konec a žádné nové modely po Air Jordan 10 nevyjdou. Kromě ukončení linie se rozhodli vydat i první tři Michaelovy modely.
Vyšly tedy jedničky v barevné kombinaci “Chicago” a “Bred”, poté dvojky v provedení high i low a nakonec trojky v barevné kombinaci “Black Cement” a “White Cement”. Překvapivě se ale krok retro Jordanů alespoň napoprvé moc nepovedl, Nike se moc nedařilo tyto páry prodat a tak se dokonce dostaly do slev. Air Jordan 3 v té době stály $110 a Air Jordan 1 $80, ale oba modely se slevnili na $30. Narozdíl od svého prvního retro vydání se postupně Jordany staly velmi populární a dnes jsou jedním ze symbolů streetwearu.
- Steven Smith – „Dad of The Dad shoe“ - 4. 1. 2021
- Prince in Jeans: Udržateľnosťou sa bude zaoberať každý dobrý brand - 31. 12. 2020
- Dávno zapomenuté Apple kolekce - 29. 12. 2020