Modely bot Michaela Jordana symbolizují jedny z nejikoničtějších bot vůbec, ale i jednu z nejúspěšnějších spoluprací značky Nike. Některé barevné kombinace se i po několika letech od uvedení na trh prakticky okamžitě vyprodávají. Vydání prvních retro Jordanů ale zdaleka nebylo tak úspěšné, jak by se mohlo zdát.

Design krabic prvních retro vydaní Jordanů, zdroj: TheLoop

Kdy se Nike vůbec rozhodlo poprvé znovu vydat některé Jordanovy modely a proč? V roce 1993 Michael Jordan šokoval celý svět, když po výhře svého třetího titulu NBA ukončil basketbalovou kariéru. Nike se tedy rozhodlo, že s Jordanovou linií bude konec a žádné nové modely po Air Jordan 10 nevyjdou. Kromě ukončení linie se rozhodli vydat i první tři Michaelovy modely. 

První 3 retro modely a sběratelská kartička, která byla ke každému páru, zdroj: SoleCollector

Vyšly tedy jedničky v barevné kombinaci “Chicago” a “Bred”, poté dvojky v provedení high i low a nakonec trojky v barevné kombinaci “Black Cement” a “White Cement”. Překvapivě se ale krok retro Jordanů alespoň napoprvé moc nepovedl, Nike se moc nedařilo tyto páry prodat a tak se dokonce dostaly do slev. Air Jordan 3 v té době stály $110 a Air Jordan 1 $80, ale oba modely se slevnili na $30. Narozdíl od svého prvního retro vydání se postupně Jordany staly velmi populární a dnes jsou jedním ze symbolů streetwearu. 

Air Jordan 1 “Chicago” z roku 1994, zdroj: Porhomme