Kdybyste se mě zeptali na nejvíc epic módní momenty roku 2023, asi bych řekl vystoupení Rihanny na Superbowlu, celočervený outfit Doja Cat během pařížského fashion weeku a samozřejmě modelka, která doslova hořela při chůzi po molu pařížské přehlídky Heliota Emila. A právě třetí příklad by vám měl napovědět, o čem bude tento článek. Futuristická avantgardní značka Heliot Emil byla založena v roce 2017 v srdci Skandinávie a od té doby posouvá hranice módy a inovací. Ve Footshopu jsme více než nadšeni, že můžeme do našeho portfolia přidat tak jedinečnou značku, a proto vás dnes chceme vzít na procházku krátkou, ale nesmírně vzrušující historií značky Heliot Emil. 

Podstata značky Heliot Emil

Heliot Emil není jen módní značka; je to kreativní cesta, která neustále zkoumá hranice formy a funkce. Díky výrazné skandinávské a monochromatické estetice je značka Heliot Emil známá zakázkově vyvinutými materiály, látkami a ozdobami, přičemž každý kus odráží pečlivou pozornost věnovanou detailům.

Julius Juul, kreativní ředitel značky, čerpá inspiraci z podnětných témat a hluboké zvědavosti k tvůrčímu vyjádření. Estetiku značky Heliot Emil charakterizují zakázkové látky a kování, které jsou pečlivě navrženy s ohledem na design i funkci.

Rodinná záležitost

Jak možná víte nebo nevíte, značku založili bratři Juulové, z nichž každý je mistrem svého řemesla. Julius, starší z nich, vystudoval kreativní komunikaci a je zapálený pro design, zatímco Victor, mladší bratr, vystudoval obchod a stará se o strategickou část podnikání. Rodinné dědictví je ve značce zakořeněno ještě hlouběji, neboť samotný název Heliot Emil vzdává hold pradědečkovi zakladatelů.

Cesta za poznáním

Oba bratři byli od mládí spojeni se street kulturou díky svému zájmu o basketbal, skateboarding a hudbu.  Kolem roku 2012, ve věku 20 let, se Juliusovi podařilo získat místo stážisty v marketingové agentuře v New Yorku. Protože je duší kreativec, živil se vedlejší prací v kreativním prostředí, což ho přivedlo k tvorbě grafiky pro Hood by Air, jednu z nejpopulárnějších značek té doby. Talent vedl mladého kreativce ještě dál, což mu umožnilo zajistit si spolupráci s Donda, kreativní agenturou založenou Kanye Westem. Julius pak mohl pracovat po boku členů legendární Been Trill crew, kterou tvořila jména jako Heron Preston, Mathew Williams nebo Virgil Ablog.

Po několika letech práce v reklamě byl zklamán kreativními omezeními tohoto odvětví. Tehdy se začala formovat jeho touha zkoumat průsečík módy, kultury a technologie. Julius založil v New Yorku vlastní kreativní agenturu a zároveň se svým bratrem Victorem diskutoval o založení nové módní značky. Ačkoli neměl žádné zkušenosti s módním návrhářstvím jako takovým, Julius se naučil všechny potřebné dovednosti od návrháře, se kterým sdílel ateliér – porozuměl vzorům a šití a značka Heliot Emil byla na světě.

Od kreativity k podnikání

Cesta bratrů Juulových k módě byla poznamenána strmou křivkou učení. Měli minimální znalosti o módním průmyslu, od shánění materiálů až po pochopení složitostí módního kalendáře. Přesto se do toho pustili a díky svému odhodlání byla značka Heliot Emil oficiálně představena v Miláně v roce 2017.

S pouhými 3000 eury v kapse zahájili svou cestu k pánské módě a postupně reinvestovali a rozšiřovali své obzory. Počátky značky byly skutečným důkazem jejich praktického přístupu, kdy Julius a Victor vše zvládali sami. V roce 2019, dva roky po založení značky, se Julius přestěhoval zpět do Kodaně, kde si bratři pronajali svou první oficiální kancelář, ze které se pomalu propracovali mezi nejžhavější značky pařížského týdne módy.

Prosazování inovací

Heliot Emil nikdy nebyl výhradně o prodeji oblečení. Místo toho šlo o posouvání hranic kreativity a nové definování módního prostředí. Značka si získala uznání nejen díky svým návrhům, ale také díky svému průkopnickému duchu. Ve skutečnosti uspořádala svou první digitální módní přehlídku ještě předtím, než se stala normou kvůli pandemii Covid-19, čímž upoutala pozornost gigantů v oboru, jako je LVMH, kteří vyhledávali jejich odborné znalosti v oblasti digitální prezentace.

Prolomení formy

Pánská móda má často svá omezení, ale Julius Juul byl odhodlán prozkoumat celé spektrum kreativního vyjádření prostřednictvím oděvu. To vedlo k vytvoření kolekcí dámských oděvů, které nabízely více možností uměleckého vyjádření. Ačkoli pánské kolekce Heliot Emil byly již dříve jedinečné a ojedinělé, dámské oděvy umožnily Juliovu tvůrčímu duchu vyniknout naplno. Jakkoli je to klišé – jeden obrázek řekne víc než tisíc slov, takže se přesvědčte sami.

Uznávání dokonalosti

Průkopnická práce Julia Juula v módním průmyslu mu vynesla prestižní místo na seznamu „30 pod 30“ časopisu Forbes Europe, což upevnilo jeho status vizionářského návrháře. Značka, která je stará pouhých 6 let, již překonala mnoho svých konkurentů a stále nepřestává překvapovat velkolepými výtvory a způsobem komunikace. A od nynějška najdete ve Footshopu ty nejelegantnější skandinávské designy, jaké si jen dokážete představit. Nechci se opakovat, ale zboží frčí a jeho množství je omezené, takže byste si měli pospíšit.