Ten dopad byl všudypřítomný. Přemýšlel jsem, jestli můj pocit z boomu tenisek Asics v roce 2019 není jenom něco, co jsem si vykonstruoval v hlavě během utvrzování sebe sama v názoru, že japonská sneaker game přebírá otěže v trendech. Ale i sebeobjektivnější zhodnocení situace mělo vždycky jasný výsledek. Asics jede, a my se v následujících řádcích podíváme, co za tím stojí.

Změna ve vnímání značky Asics

Neříkám, že se na Asics donedávna koukalo skrz prsty. Ale jsem si jistý, že počet lidí, kteří by tenhle brand zařadilo do top 5 světových streetwear teniskových brandů, by byl v lednu a v prosinci minulého roku značně rozdílný. A obzvlášť v Evropě.

Siluety a colorways, které Asics v průběhu roku představoval nebyly převratné svým vzhledem nebo technologiemi – čímž nechci říct, že by u nich nenastal značný posun. Spíše se ale zdá, jako by všechny začaly být čím dál tím víc aktuální.

AWAKE x ASICS GEL-KAYANO 5 360
ASICS GEL-KINSEI
GMBH X ASICS GEL-KAYANO 5

Z oválů na Fashion Week

Trend, kdy se z performance tenisky stane lifestylová bota, která to z běžeckých oválů dotáhne až na Fashion Week, je ve sneaker kultuře poměrně tradiční. Podobnou cestu zažily, před tím než skončily v botnících sneakerheadů, i ty nejslavnější produktové řady – příkladem za všechny je třeba Nike Air Max. Asics u nás prošel touhle transformací podle všeho až během posledních let. 

Vždyť siluety jako Gel Kayano 5 nebo Gel Kinsei byly na pultech obchodů už na začátku milénia. Jak už ovšem zaznělo, jejich znovuzrození přišlo právě teď a rozhodně se dá říct, že lepší dobu si nemohly vybrat.

ASICS GEL-KINSEI
ASICS GEL-KAYANO 5 360 G-TX

Co se stalo, že tak najednou?

Aktuální se ovšem tenisky nestanou jen tak zničehonic. V případě Asicsu tomu přispěla například rostoucí popularita techwearu, určitá okoukanost retro modelů, na které jsme byli desítky let zvyklí nebo čím dál větší touha po opravdu pohodlných a kvalitních teniskách. Když se všechny tyhle trendy sejdou spolu s japonskou estetikou, která je v případě Asicsu zastřešuje, odpověď je na světě.